Forsinket bagasje
Om bagasjen blir forsinket eller ikke kommer frem til reisemålet, dekker vi kjøp eller leie av nødvendige klær og utstyr.
Du må du kontakte flyselskapets ankomstservice for å få en såkalt PIR-rapport. Denne rapporten må du ha for å få dekket dine innkjøp, og må være tilgjengelig i forbindelse med saksbehandlingen. Innkjøpene må også dokumenteres, så ta vare på kvitteringene.
Beløpsgrensen varierer mellom våre forsikringer. Se vilkårene i din avtale for hvor mye som dekkes for nødvendig innkjøp. Husk at nødvendige medisiner må pakkes i håndbagasjen.
Bagasjen har vært borte i 3 uker
Hvis bagasjen din ikke er kommet til rette etter 3 uker, kan du be flyselskapet om erstatning for tapt bagasje. Vi anbefaler at du gjør dette før du melder saken på reiseforsikringen. Hvis flyselskapet ikke dekker alt, vil vi vurdere erstatning for det som gjenstår.
Vi erstatter ikke tapt bagasje før den har vært borte i minst 6 uker, fordi vi opplever at bortkommet bagasje stort sett kommer til rette innen den tid.
Hvis bagasjen kommer til rette etter at vi har utbetalt erstatning, så tilhører den Gouda. Bagasjen må da sendes inn til et av våre kontorer, eller du kan beholde bagasjen ved å returnere beløpet vi har erstattet.