-
Kan jeg angre mitt kjøp av forsikring?
Din rett til å angre følger av angrerettloven, og ved kjøp av reiseforsikring har du som hovedregel angrerett på 14 dager. Angreretten er unntatt der forsikringsperioden er 4 uker eller mindre.
-
Jeg har ingen reiseforsikring og reiser i morgen. Hva gjør jeg?
Mandag til fredag 10:00-16:00 kan du ringe oss på 24 14 45 70 så bestiller vi reiseforsikring for deg umiddelbart.
Reiseforsikringen kan også kjøpes online via våre hjemmesider før avreise.Hvis vi har stengt i forbindelse med helg eller helligdager, må du gjøre bestillingen online. Du vil automatisk motta en forsikringsbekreftelse på oppgitte mailadresse som du kan skrive ut og ta med på reise.
Vær oppmerksom på at alle forsikringer kjøpt online etter utreise er å anse som ugyldige.
-
Hva gjør jeg når jeg får bruk for min reiseforsikring?
Er du på reise og det har oppstått sykdom/skade eller annet akutt du behøver hjelp med skal du kontakte vår alarmsentral Gjensidige Travel Assistance på + 45 33 15 60 60.
Dersom du ønsker å melde fra om en skade/hendelse (eller ekstrautgifter i forbindelse med en alarmsak) til din reiseforsikring, må du bruke vår digitale skademelding: Klikk her for å melde din skade
En saksbehandler på vår skadeavdeling vil da vurdere den og gi tilbakemelding på om hendelsen er dekket eller ikke, eventuelt ta kontakt hvis de trenger mer informasjon.
-
Kan jeg reise til områder der det er fare for krig og uroligheter?Der norsk UD har gitt reiseråd for bestemte land eller områder, må det som utgangspunkt betales en tilleggspremie for å være dekket også ved skader som følge av krig og uroligheter. Vi ber deg kontakte Gouda for avklaring om det er nødvendig å kjøpe en tilleggsforsikring, og om vi kan tilby krigsrisikotillegg for området du skal reise til.