Nødvendige
Nettsidene våre trenger disse informasjonskapslene for å fungere ordentlig. De er alltid aktivert og sørger for eksempel for at nettbutikken vår og påloggede tjenester fungerer og er trygge å bruke.
- YouTube lagrer informasjonskapsler i nettleseren din hvis du åpner en side hvor vi har lagt inn en film som leveres av YouTube.
- Usercentrics GmbH er en tjeneste som brukes på nettstedet for å administrere samtykket ditt.
Statistikk
Disse informasjonskapsler hjelper oss å forstå hvordan nettsidene våre brukes slik at vi kan forbedre opplevelsen og funksjonaliteten på nettstedet vårt. Vi kan for eksempel bruke statistikk for å se hvor mange som besøker de ulike nettsidene våre.
Vi bruker disse verktøyene for å forbedre nettsidene og måle hvor godt disse fungerer:
- Piwik er et verktøy for digitale analyser som måler trafikk og adferd på nettstedet.
- Hotjar er et verktøy for å analysere adferd på nettstedet og samle tilbakemeldinger fra brukere.
- Task Analytics stiller noen besøkende spørsmål rundt deres opplevelse av nettstedet og om de fikk gjort det de skulle.
- Siteimprove er et verktøy som lar oss analysere innhold, trafikk og adferd på nettstedet.
Brukeradferd og relevant innhold
Disse informasjonskapslene brukes for å samle inn data på individnivå om hvordan du bruker nettsidene våre. Dataene kan vi bruke til blant annet å forbedre løsningene våre, gi deg tilpasset innhold på nettsidene og mer relevant markedsføring i andre kommunikasjonskanaler som for eksempel e-post dersom du er kunde hos oss.
Vi samler blant annet inn
- IP-adresser
- dato og klokkeslett
- nettlesertype og maskinvare
- hvilken lenke du brukte for å komme til gjensidige.no
- adferd på sidene
Opplysningene vil bli logget og kan identifisere individuelle brukere.
Markedsføring
Dette er informasjonskapsler og tilsvarende sporingsteknologi som brukes for annonsering og målrettet markedsføring på andre nettsider enn gjensidige.no. Informasjonskapslene brukes til å forstå hva du er interessert i på nettsiden vår, for å så tilby mer relevant markedsføring på andre nettsider.
For eksempel Google Marketing Platform, som bruker Google Tags til å måle adferd på nettsiden vår, og presentere mer relevante annonser på deres plattformer, slik som Google søk og Youtube.